
- Pruga nije ugašena zbog nerentabilnosti, kako neki govore, već je na njoj privremeno obustavljen promet zbog isključivo sigurnosnih razloga, dok je s druge strane autobusima osiguran prijevoz putnicima koji su koristili vlak, po istoj cijeni voznih karata. Ta je pruga, kao i ona od Sirača do Pčelića na dionici Pakrac - Daruvar (te još osam pruga u Hrvatskoj), privremeno zatvorena jer nitko više ne može i ne želi jamčiti sigurnost putnicima na tim dionicama. Naime, posljednji je remont pruge Pleternica - Našice, koja je inače u pogonu punih 70 godina, obavljen 1979. godine i to s polovnim, odnosno rabljenim materijalom koji danas nije moguće igdje kupiti. Stoga je jedino rješenje kompletna rekonstrukcija pruge, a dok se to ne dogodi, mi zbog sigurnosti ne smijemo dozvoliti prometovanje tom dionicom, ali smo, ponavljam, u zamjenu osigurali autobuse, koje plaća HŽ infrastruktura - naglasio je Branimir Jerneić.
Čelnik HŽ infrastrukture u Požegu je došao kazati i kako će u listopadu, kada se bude radio plan za iduću godinu, biti odlučeno da se prvo ide u kompletnu rekonstrukciju i osposobljavanje pruge Pleternica - Čaglin, za što već sada postoje dva troškovnika, dok će poslije na red doći zahtjevniji dio od Čaglina do Našica.
- Po jednom troškovniku, ukoliko bude novca za novi materijal, trebat će za rekonstrukciju pruge Pleternica - Čaglin, duge 17 kilometara, izdvojiti 75 milijuna kuna, a po drugom troškovniku, onom s rabljenim materijalom, koji bismo uzeli s međunarodnih pruga koje ćemo ove godine rekonstruirati, trebali bismo osigurati 53 milijuna kuna. U najboljoj varijatni, s tom bi se rekonstrukcijom krenulo na proljeće iduće godine, no hoće li to biti u proljeće ili u jesen iduće godine, znat ćemo preciznije u listopadu ove godine, kada, ponavljam, budemo radili proračun za 2011. godinu - dodao je Jerneić, napomenuvši kako niti jedna lokalna samouprava ne može sama ići u realizaciju takovih projekata, jer su preskupi, već da to može samo raditi Vlada RH preko svojih poduzeća, u konkretnom slučaju preko HŽ infrastrukture.
- Moram istaknuti kako su saborski zastupnici Franjo Lucić i Davor Huška, te župan Marijan Aladrović i dožupan Željko Jakopović često posljednjih dana kontaktirali sa mnom, i telefonski i osobno kod mene u uredu, tražeći najbolje rješenje za svoju županiju, pa sam dijelom i zbog toga danas ovdje. Nitko drugi iz vaše županije nije me kontaktirao, niti se kod ikog drugog u HŽ-u zanimao za taj problem - kazao je direktor HŽ infrastrukture, Branimir Jerneić.
Župan Aladrović i saborski zastupnik Lucić zahvalili su se direktoru Jerneiću na dolasku u Požegu i na objašnjavaju javnosti kompletne situacije oko pruge Pleternica - Našice. Na kraju je Franjo Lucić kazao ovo:
- Ovim bih putem pitao saborskoga zastupnika Zdravka Ronka, što je to on učinio za tu prugu, osim što je manipulirao ljudima i nekim strankama. Kada već toliko priča o tomu i govori kako će on riješiti taj problem, što nije došao u HŽ pa pitao što se da napraviti i kakva je situacija, umjesto da podvaljuje javnosti.