I naša Županija u projektu investicijskog okruženja

ministarstvoU sklopu projekta „Razvoj investicijskog okruženja“, koji se realizira korištenjem pretpristupne pomoći EU – IPA komponenta III C, i dio je Operativnog programa za regionalnu konkurentnost 2007 – 2009., u Vrbovcu je održan seminar pod nazivom „Marketinški standard“, kojim je završen prvi krug planiranih aktivnosti za osam županija uključenih u osnovni “Program certificiranja regija za ulaganja” (ICPR - Investment Certification Programme for Regions).

Projekt Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva „Razvoj investicijskog okruženja“ jedan je od najvrijednijih ugovora o uslugama financiranih od strane Europske unije koji se trenutačno provode u Republici Hrvatskoj. Njegova vrijednost iznosi 2,5 milijuna eura, od čega EU financira 75 posto, a RH 25 posto. Provedba tog IPA projekta započela je 1. veljače 2010. godine, a predviđeno je da će trajati 20 mjeseci.

Projekt je nastavak dvije prethodne faze ICPR programa u kojima je sudjelovalo dvanaest županija, a koje su provedene 2006., 2007. i 2008. godine sredstvima EU (CARDS) i USAID-a. Sve županije koje su sudjelovale u projektu primile su certifikat za uspješno završen rad na projektu i imaju mogućnost korištenja logotipa „CROATIAN INVESTOR FRIENDLY REGION – CIFR“.

U tom će projektu doći do unapređenja i poboljšanja ICPR programa, a provedba će obuhvatiti sve županije koje do sada nisu sudjelovale u projektu. To su Brodsko-posavska, Ličko-senjska, Osječko-baranjska, Požeško-slavonska, Sisačko-moslavačka, Virovitičko-podravska, Vukovarsko-srijemska i Zagrebačka županija. Krajnji korisnici ovoga projekta su županijske administracije i druge relevantne institucije na županijskoj razini, poput regionalnih razvojnih agencija, županijskih komora (HGK), agencije za promicanje izvoza i ulaganja, itd.

ICPR ima značajan pozitivan utjecaj na ulagačku klimu u županijama uključenim u ovaj program, koji obuhvaća tri standarda: informacijski, imovinski i marketinški standard.

Sudjelovanje predstavnika iz osam hrvatskih županija na ovom seminaru prvi je korak u procesu certifikacije za marketinški standard, koji ima za cilj razvijanje usmjerene promocije županija i odgovarajuće razine usluga koje iste pružaju ulagačima. Sudionici seminara – članovi županijskih timova, unaprijedit će svoja znanja i vještine u svezi promoviranja prednosti i poslovnih mogućnosti svojih županija potencijalnim ulagačima u skladu s međunarodnim standardima.